Ljeto u Termama Tuhelj
Ljeto u Termama Tuhelj
Ljeto je period kada najviše razmišljamo o odmoru s obitelji i prijateljima.
10. Weekend Media Festival
10. Weekend Media Festival
Jubilarno okupljanje kreativnih dokoličara u Rovinju dešava se od 21. do 24.…
Istočna Evropa: Građani spremni podržati vlade u borbi protiv sive ekonomije
Istočna Evropa: Građani spremni podržati…
Kompanija Mastercard je objavila rezultate novog istraživanja o svijesti i…

LC Waikiki: Na putu ka globalnom brandu

One to One

OBJAVLJENO:
12.10.2014. u 00:30

Kvalitet za svaki ukus i svaki džep

Turska kompanija LC Waikiki nedavno je u Mostaru otvorila svoju treću prodavnicu u našoj zemlji. Novi objekat ovog renomiranog proizvođača prisupačne odjeće otvoren je u trgovačkom centru Mepass Mall i radi se o stotom objektu lanca LC Waikiki izvan njegove matične zemlje, Turske.

Turska kompanija LC Waikiki nedavno je u Mostaru otvorila svoju  treću  prodavnicu u   našoj  zemlji.   Novi  objekat ovog  renomiranog proizvođača prisupačne   odjeće  otvoren  je u  trgovačkom centru Mepass  Mall i  radi se  o  stotom objektu   lanca  LC  Waikiki,  izvan ove matične  zamlje. Nekada  francuski,  danas  turki brand, LC  Waikki zapošljava preko 25.000 ljudi i radi u 23 zemlje svijeta. Ambicije managmenta ove kompanije  su veoma  visoke. LC Waiki naime namjerava  u narednim godinama postati  globalni brand i ima vs  uvjete  da to i  postane.

Predstavnici jedne od vodećih kompanija turske industrije konfekcije LC Waikiki govorili su na konferenciji za novinare u Sarajevu o otvaranje svoje 100. prodavnice u inostranstvu. Ta prodavnica   je  krajm  septembra zvanično otvorena u Mostaru, uz  prisustvo  novinara  iz  Turske i  BiH.  

 LC Waikiki je, po riječima, predsjednika Upravnog odbora LC Waikikija Vahap Kucuka nakon brzog širenja u Turskoj i liderstva u sektoru, prvu investiciju u inostranstvu ostvario 2009. godine u Rumuniji, a sada su dostupni u 23 zemlje.

Vahup Kucuk je dao više informacija o stabilnom rastu LC Waikikija u inostranstvu, dodajući da nastavljaju sa investicijama na Balkanu i u drugim dijelovima svijeta, kako bi postali globalna marka svoje zemlje.

 Po njegovim riječima, cilj kompanije je da u Turskoj promet bude četiri milijarde, a u inostranstvu šest milijardi dolara.

 Na području Balkana brend je dosad uložio oko 40 miliona dolara. U Rumuniji ima osam trgovina, Bugarskoj sedam, u Albaniji četiri, Makedoniji dvije, na Kosovu dvije, a u BiH tri trgovine. Zaključno sa svojom 100. trgovinom u inostranstvu, koju otvara u Mostaru, dostiže prodajni prostor od 100 hiljada metara kvadratnih.

LC  Waikiki: Na putu  ka  globalnom  brandu

Razgovarali  smo  i sa gospodinom Yenalom Gokyildirimom, direktorom međunarodnih poslova u kompaniji LC Waikiki.

 

LC Waikiki je jedan od  prepoznat kao kvalitetan  brand  u  Bosni  i Hercegovini?

Mi od  2012.  poslujemo  ovdje.  mi volimo  Bosani i  Bosanci  vole nas. Zaista mislim da  smo uspjeli ovdje.  U početku smo imali jednu  prodavnici, sada ih imamo tri. Mi želimo uzvrati na poštovanje koje  nam  ova  zemlja pruža i ima načina  da se  to ostvari. Jedan  od njih je  imamo dobar proizvod, da taj proizvod  da bude kvalitetan, moderan  i pristupačan. Biti  na pravim mjestima  i  trudimo se  imati  naše objekte na najfrekventnijim lokacijama. Posljednje i najvažnije je maksimalno dobra usluga. Mi sva  četiri  elementa  pokušavamo impelemtirati  kao odgovor na pozitivan feedback  koji nas  ovdje okružuje.

Gdje  i kako  posluje  LC  Waikiki?

Mi poslujmo  u 23 zemlje.  Kada otvorimo novo prodajno mjesto  Mostaru, ostvarit ćemo 100 poslovnu  jedinicu. Imamo 387 prodavnica, od  toga 287  u samoj Turskoj  i 100 van Turske.  U  svim  zemljama ili smo lideri ili smo blizu  da to  postanemo.

Većina  maših  proizvoda se  proizvodi u  Turskoj. Od  tri proizvoda,  dva se  proizvode u Turskoj. Dio  proizvodnje ostvarujemo u Kini, Bangladešu i Egipat.  Gdje god  nam se  isplati  mi  pokrećemo proizvodnju. Što  se  tiče Bosne i  Hercegovine, trenutno nam je prioriet razvoj maloprodajne mreže. Što  se se  tiče  proizvodnje  u  vašoj  zemlji,  takvih  planova  trenutno  nemamo, ali jednog dana možda  i  to   dođe  na dnevni  red. Zašto ne? Inače LC  waikiki na Balkanu trenutno  zapošljava 1350 ljudi a  dokraj  godine taj  broj  će se povećati na 1800.  Na  globalnom nivou za  LC  Waikiki radi 25.000 osoba. U i  vapij  zemlji se  širimo,  trenutno  iammo  tri prodavnice  a planiramo ih imati osam ili devet.   Trenutno istražujemo  tržište  i planiramo se  širiti u Banja Luci, Tuzli, Zenici, Bihaću  i Goraždu.

Šta LC  Waikiki  priprema za  novu  sezonu?

Mi tokom jedne  godine imamo četiru različite „sezone“, ali  i  pored  toga svaki mjesec  imamo nove proizvode, ne samo  što  se  tiče kvaliteta, nego i novih  krijeva,  brojeva  odjeće. Sve naše aktivnosti  se  manje – više  svode  na jedno. Planiramo  postati globalni brand  i  sve naše  aktivnosti  usmjeravamo kao  tom cilju. Svojevremeno   smo  bili francuski  brand, zatim  smo  prešli  u  Tursku  i  radili kao veleprodaja,  zatim  smo počeli  sa maloprojanim aktivnosti  i  odlučili izaći na globalno  tržište. Mislim da mo na dobrom putu  da to i ostvarite.

LC   Waikiki  vodi  politiku  vrlo pristupačnih  cijena

Mi  smo  vrlo  principijelo  po ovom pitanju, truimo se da odražimo najniže cijene, to je naš  princip i dužnost. Povoljnim  cijenema  smo privukli potrošače,  a  cijene su  spustili i naši konkurentni,  što je  za krajnjeg  kupca  jako  dobro.

Mi smo marka koja se  obraća cijeloj  porodici, od  djece,  preko roditelja  do deda i nana.  Smatramo  da se obraćamo ljudima iz  svih  socijalnih  staleža. Naši proizvodi  su  pristupačni i sasvim je  sigurano  da ono što   nazivamo  „elitom“ neće kupovati kod  as,  ali mi  zaista  imamo ponešto  za svakoga. Treba  reći  da mi i   svim zemljam u kojima  poslujemo zadržavamo  iste cijene  ili  bar ih držimopribližne  onima  u  Turskoj.

Izazovi  globalnog  poslovanja?

Kad  govorimo o legislativi  svaka  zemlja  ima  svoja  pravila.  U  svakoj  zemlji  smo prisiljeni  poštovati  pravila zemlje  domaćina. Mi poštujemo pravila, kakva  god su. Naša velika prednost je  da upošljavamo lokalno   stanovništvo.  Oni nama pokazuju „put“, olakšavaju puteve kojima se  lakše  i  brže posluje. Nama j cilj da ovdje  dugoročno  ostanemo, cilj nam je odabrati najlakše metode za najefikasniji  rad. Kada  nađemo odgovaraju će lokaciu,  potrebno nama je  60 dana  da  opremo  i  prostor  i jošoko  60 da napravimo  plan. Sve  u svemu potrebno nam je  oko  pet mjeseci da   počnemo  raditi  na jednoj lokaciji. Prije nego  što   dođemo na neko novo  tržište, istražujemo  kakvo je to zaista tržište, kakva moda je na tom tržištu,  kakve  su  cijene koje kupci  očekuju. Ako se sve  pokaže  dobrim, onda  razmišljamo o   širenju na to  tržište.

Kako  saznajete šta je to aktuelno?

Mi  imamo centralni urad sa oko 2000  uposleni od  kojih  su 100  dizajneri koji  putuju  po  svijetu, prate po  svijetu,  prate  šta je  u trendu  i  šta je  to moda.

Svi  veliki brandovi suočavaju s  pitanjem  različitih  mjera kada  je odjeća u  pitanju?

Mi  kao i vs  gobalne  firmu  radimo razne veličine  odjeće,  od  onih  onih najmanjih  do  obih  sa  oznakom XXL.  Ipak treba  biti realan  i priznati da su ljudi  u  BiH su  ljudi krupniji nego ljudi  u  Turskoj.  Zato  se  trudimo da šaljemo  velike brojeve, ne one manje.  I mi se  trudimo  da prilagodimo naše  proizvode za svaku zemlju posebnu, bar  onoliko koliko je te u našim mogućnostima. Osanmdeset posto naših  proizvoda je globalno a dvadeset posto  je za lokalno  tržištu. Poslujemo u zemljama kao  što  su Rusija ili Kazahstan , tamo  gdje je klima hladnija  i  tamo asortiman popunjavamo hladnijom odjećom. Poslujemo i u Maroku, tamo  je već  drugačija  situacija  i nema  potrebe za toplijom odjećom.

LC  Waikiki i online  prodaja? Neki  novi  ASOS?

Ako pogledate kako stoje  stavori mi  imamo  sve što nam  treba da bismo  tako  nešto  zaista i napravili. Jedini problem koji imamo su  carine koje nas  spriječavaju  da i  ovdje napravimo  veliki posao. Samo to nam  stoji na putu.

Plašite  i  velikih bradova poput  H&M?

Oni se plaše  nas. Ipak, konurencija je  dobra stvar,  čini vas sve  boljim i  boljim.

Šta kupci najviše  traže u  prodavnicama LC  Waikikija?

Mi  imamo osam kolekcija godišnja, četiri osnovne sezonske plus  osam  onih koje  su  međusezonske. Kada  su muškarci  u pitanju odjeću  za njih dijelimo u  pet  grupa, kod  žena  odjeću u  10  grupa.  Kada odete u naše  prodavnice vidjet ćete 35000  proizvoda. Naš  globalni promet iznosi  2.5  milijarde dolara i jako je teško izdvojiti  ono  što se najviše prodaje.

 

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove magazina STYLE.BA. Online magazin STYLE.BA zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara STYLE.BA nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila.
comments powered by Disqus